Dag 3 : Van Canmore naar Banff

7 augustus 2019 - Banff, Canada

We hebben allemaal prima geslapen in onze camper. Wel vroeg wakker. Gezellig ontbeten buiten aan de picknicktafel.

Na het ontbijt zijn we op weg gegaan naar Banff.  De route naar Banff toe was heel mooi. Veel bergen. Om het Nationaal Park in te komen, moesten we tol betalen. Het was even zoeken naar een plekje in de stad voor onze camper.

Het stadje Banff is niet heel erg groot, maar wel veel leuke winkeltjes. We hebben geluncht in Banff en daarna vertelden ze ons bij de VVV dat we snel op zoek moesten naar een kampeerplek omdat het erg druk was.

Op weg naar de eerste camping kwamen we naast de weg veel elks (een soort elanden) tegen. De camping was vol, dus we moesten naar de volgende camping. Daar was alleen nog een overflow plek. Een plek zonder stroom en water. Maar dat was prima.

Daphne, VIncent en Mariska zijn daarna met de lokale bus nog teruggegaan naar Banff om wat boodschappen te doen.

Na het eten hebben we nog een wandeling gemaakt naar de rivier bij de camping.

Omdat er ‘s avonds zoveel muggen waren hebben we ‘ s avonds binnen spelletjes gedaan.